SANS & SAMLING I-II

05.07.2021

Frederikshavn Kunstmuseum stiller skarpt på sanserne og inviterer til indlevelsesrækken SANS & SAMLING to lørdage i december mellem 13 og 15, hvor der er gratis adgang på museet!

Til arrangementerne er der mulighed for på egen krop at opleve, hvordan vores oplevelse af verden består af en symfoni af impulser og indtryk, som vi ikke rigtigt har kontrol over.

Gennem en række enkle sanseeksperimenter med lyde, dufte, kulde og varme, lys og mørke sætter vi hele kroppen (og sindet) i bevægelse og undersøger samspillet mellem vores sanseapparat og kunstværket som oplevelse/indlevelse.

Eksperimentet udfordrer os på, hvad det vil sige at sanse for den enkeltes individuelle oplevelser, andres oplevelser samt måske gøre os opmærksomme på verden i det hele taget.

Tag din bedste ven/kæreste/mand/datter/onkel/nabo i hånden og kom til SANS & SAMLING i december!!!

Tid og sted: Lørdag d. 12. og lørdag d. 19. december fra 13.00 til 15.00  på Frederikshavn Kunstmuseum, Parallelvej 14.