Om museet

Frederikshavn Kunstmuseum & Exlibrissamling har eksisteret siden 1978 og er et naturligt samlingspunkt for kunstinteresserede borgere og besøgende i byen.  6-8 gange om året viser vi en ny udstilling med nutids- og samtidskunst fra ind- og udland.

Vi inviterer jævnligt til kunstworkshops for både børn og voksne, hvor professionelle kunstnere og museets personale står klar til at hjælpe med udforske et væld af kunstneriske arbejdsmetoder; grafiske teknikker, unikabøger, surrealismens arbejdsmetoder og meget andet.

8-10 gange om året åbner vi dørene for sære særarrangementer, som med garanti sætter gang i både fantasien og tankerne.

Museet huser en stor samling af lokal kunst med hovedvægt på Karl Bovin, en af Danmarks store landskabsmalere samt en større samling med malerne Elisabeth Schou og Eyvind Karup Nielsen, som vi viser med jævne mellemrum.

Frederikshavn Kunstmuseum & Exlibrissamling er et af de få europæiske – og Nordens eneste, faktisk – museum for exlibriskunst. Igennem årene har vi skabt en af verdens største samlinger af exlibris og småtryk på omtrent 250.000 originale exlibris ligesom vi har en glødende interesse i kunst på papir.