KOM OG BYD PÅ KUNSTEN

For Frederikshavn Kunstmuseum er to af de 80 udstillede værker på den aktuelle udstilling “At male er at se” særligt interessante.

Kunstneren Lene Palm Larsen sætter de to malerier til salg i en budrunde og hele beløbet forærer hun til byens kunstmuseum gennem snart 50 år.

De to malerier er Havnen 1 og Havnen 2 fra 2010. Motiverne er fra Stena Terminalen. De to malerier måler 82 x 72 centimeter og normalprisen er 5900 kroner. På museet begynder budrunden ved 2500 kroner per maleri.

Vi har allerede fået de første bud på de to malerier, men jeg føler mig sikker på, at budrunden bliver intens. For vi har mange gæster, som sætter pris på frederikshavneren Lene Palm Larsens kunst, siger Christian Andersen, daglig leder på Frederikshavn Kunstmuseum.

Budrunden på Havnen 1 og Havnen 2 varer frem til udstillingens sidste dag den 25. maj.